logo34

Pædagogisk indhold

Vi drømmer om at gøre klubben til et sted, hvor I og jeres børn er trygge og glade for at være. At børnene bliver mødt af interesserede og imødekommende voksne, som støtter klubbens børnegruppe til et forpligtende fællesskab med en grundlæggende respekt for hinanden og for forskellighederne.

I Klub23 arbejder vi med 4 fokusbegreber som er følgende:

· Fællesskab

· Dannelse

· Selvstændighed

· Nærvær

Fællesskab

Fællesskabet ligger i højsædet når vi planlægger klubaftner, kolonier, de daglige aktiviteter i klubben og faste tilbud såsom pasning af kaniner, computere, spil og styring af cafe og bagning. Klubaftener bliver planlagt i samarbejde med børnenes ønsker. Dette gør, at der til tider er mulighed for, at alle kan deltage og til tider en mindre gruppe. I vil opleve et bredspektret tilbud af aktiviteter og temaer i dagligdagen og til klubaften, som henvender sig til forskellige aldre, køn og interesser. Vi har som mål, at alle føler sig som en del af et fællesskab.

Dannelse

Det er et vigtigt punkt i det enkelte barns udvikling, selvsyn og de normer de bliver mødt med i deres hverdag fra samfundet og hjemmet. Vores rolle som faglig, autentiske voksne skal være med til at støtte op om de udfordringer og muligheder som gør sig gældende i børnenes dagligdag og den udvikling, de bevæger sig igennem.

Selvstændighed.

Der er stor forskel i rammerne omkring barnet i overgangen fra SFO1 til SFO2. Nu skal jeres barn selv lære gåtider, lave aftaler med jer som forældre, og Tabulex bliver i mindre grad en støttesnor for jeres barn da vi ikke har tilsynspligt. Vi vægter tillid højt. Det er derfor også muligt for jeres barn selv at tilmelde sig klubaften, uden vi har jeres ord for det. Det skal være ok at fejle, så er vi der til at hjælpe, så vi lærer noget til næste gang.

Nærvær

Det er ovenstående 4 kerneværdier, som vi hver dag forsøger at navigere efter.  Dette gør vi dagligt via rammerne i de

pædagogiske miljøer og med jer forældre som en vigtig samarbejdspartner.

Forældresamarbejde

Det er vores fælles opgave som pædagoger og forældre at sørge for, at børnene i klubben har de optimale rammer for udvikling af deres fællesskab. Som forældre kan I altid ringe, skrive eller bare kigge forbi, hvis I har spørgsmål eller ideer I gerne vil drøfte.