logo34

Skolens Vision

I lyset af Lejre Kommunes skolevision har Trællerupskolen tre indsatsområder og et fagligt mål. Alle med et følgende mål, indikatorer, aktiviteter og evauleringsforløb. Læs mere herunder.

Fællesskab
Det daglige og vigtige fællesskab
Målet er, at alle bidrager til, tager ansvar for og derigennem oplever, at fællesskabet er en naturlig del af skolehverdagen på Trællerupskolen. Vi ønsker bl.a. at udvikle det igennem professionelle læringsfællesskaber og fagteams.

Relationel genklang
Mødet med barnet

Målet er, at alle føler sig mere anerkendt, hørt og forstået i deres møde med andre mennesker.

Vi tror på, at hvis vi tager ansvaret for relationen til eleven og ændrer elevens oplevelse af anerkendelse og forståelse så vil vi se en progression i alle klassers faglige og sociale trivsel.

Elevindragelse
Et elevråd med indflydelse

Målet er, at man som elev på Trællerupskolen oplever inddragelse, indflydelse og medbestemmelse i alt lige fra det, der sker i undervisningen + i SFO/Klub til, hvordan der skal se ud både inde og ude.

Fagligt løft af læsebåndet
Hvordan udnytter vi ressourcerne i læsebåndet bedst muligt

Målet er, at ramme hver enkelt elev mere præcist i deres behov for udvikling af læsning.

Lejre Kommunes Skolevision